Amnesty groep
Eindhoven

Hier vindt u een aantal links, gerelateerd aan het werk van Amnesty Eindhoven:

•  Vier bomen voor Wit Rusland - dit is een jaarlijkse herdenking voor 4 verdwenen mannen op Wit Rusland. Deze herdenking vindt elk jaar plaats op 16 september.

• Nacht van de vrijheid - onze jaarlijkse sponsorwandeltocht in de nacht van 4 en 5 mei.

• Movies that Matter - Movies that Matter opent ogen voor mensenrechten en menselijke waardigheid door film. De stichting zet cinema in voor het aanwakkeren van de dialoog over mensenrechten, de beïnvloeding van de publieke opinie en de activering tot inzet voor mensenrechten.

• Books4Life Eindhoven - dé tweedehands boekwinkels voor het goede doel in Eindhoven;

• Vredesburo Eindhoven - dit is een onafhankelijk informatie-en documentatiecentrum dat zich richt op de problematiek van oorlog en vrede;

• Kleurrijke Stad - de organisatie organiseert aansprekende en uitdagende projecten en evenementen in Eindhoven. De inspiratie haalt Kleurrijke Stad uit de veelzijdige culturele samenleving;

• Project Struikelstenen - In Eindhoven (net als in andere steden) is het initiatief genomen om de 240 in de tweede wereldoorlog omgebrachte joodse inwoners van de stad te herdenken. Hierbij zullen kleine herdenkingsstenen, zogenaamde struikelstenen, geplaatst worden in het trottoir bij de woning waar de slachtoffers woonden.

• Fakkeltocht Eindhoven - Traditioneel wordt in Eindhoven op 24 december (kerstavond) de Fakkeltocht voor verdraagzaamheid en vrede gelopen.